Vilkår

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra Norske klesmerker AS til forbruker.
Salgsbetingelsene og annen informasjon er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer.

Vi leverer varer hovedsakelig til det norske markedet.

Norske klesmerker AS
Organisasjonsnummer: 821 886 392

Kontaktopplysning.
Post@norskeklesmerker.no

Tlf: 4007 7007

 

Kjøper er:
Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

 

Opplysninger i nettbutikken

Vi jobber med å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved en situasjon at noe er utsolgt og dermed ikke kan leveres vil du få melding om dette.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje og annet.

 

Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalingsmåten i kassa på nettbutikken.

Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte

Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

Vi kan garantere at det trygt å handle hos oss. Hvis du returnerer en vare, blir pengene tilbakeført på samme konto som ble belastet ved kjøp av varen.

Har du en rabattkode kan du også betale med dette hos oss. Dersom ikke annet er oppgitt har våre rabattkoder en gyldighet på maks et år fra utstedelsesdato.

 

 

Frakt og levering til kunde

Normal leveringstid er mellom 2-6 virkedager, avhengig av avstand til mottaker. Vi i de fleste tilfeller pakkesendinger som må hentes på postkontoret med posten Norge.

Vi har risikoen for produktene frem til de signeres ut fra posten av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse eller leveringsadresse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har informasjon om dette, eller om produktet(ene) er utsolgt ved en feiltagelse og ikke vil kunne bli levert.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet. Sammen finner vi en løsning.

 

Markedsføring

Etter en handel har vi rett til å benytte eposten til kunden for å sende ut nyhetsbrev med tilbud og nyheter som passer inn for Norskeklesmerker.no. Nyhetsbrev er gratis og kan avregistreres når det måtte passe kunden. Mottas det ved uhell at det fortsetter, kontakt oss på post@norskeklesmerker.no så tar vi deg bort fra listen. Vi vil ikke «spame» deg med nyhetsbrev, men du kan motta informasjon, invitasjoner til moteoppvisninger og lignende pr mail.

 

Inspisering av varer

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, inspisere og undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må du sende varen inn med returskjema innen 14 dager. Hvert brand har hvert sin returadresse, informasjon ang dette sendes ved hver forsendelse. Det vil alltid ligge med en returseddel for bytte av størrelse samt angrerettskjema.

Reklamasjon og garanti

Dersom varene som er levert fra oss har feil eller mangler, må kunden umiddelbart etter at forholdet ble oppdaget, returnere varen til angitt adresse på returseddel. Alt etter forholdene kan du ha rett på ny vare, utbedring, erstatning eller heving av kjøpet.
Reklamasjonsretten kan gå tapt, dersom Kunden selv iverksetter utbedring.

 

Hva er fristen for å reklamere?
Hvis du oppdager en feil eller mangel på den nye varen du har kjøpt, må du innen 14 dager etter at du har mottatt varen, returnere varen samt avkrysse av på de aktuelle punktene på vedlagt skjema.

Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Vi har i følge forbrukerkjøpsloven § 30 rett til å foreta inntil to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. NB: For andre kjøp enn forbrukerkjøp, gjelder reklamasjonsreglene i kjøpsloven.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Varer må returneres i vesentlig samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper.
Angrerettsskjema finner du på denne linken. Dette legges også ved i kvittering sendt pr epost

En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres. Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.

Retur /portokostnadene knyttet til benyttelse ved angrerett bæres av forbrukeren

 

Ikke hentet vare

Dersom en pakke ikke blir hentet innen fristen og tilbakesendes oss vil du i tilfeller måtte betale for ny frakt ved ny sending, da betaler du kostpris på frakt til posten/bring, dette varierer fra ca 50 – 150 kr.

Dersom kunde ønsker varen må du i de tilfellene evt. legge inn ny bestilling via våre nettsider. Kontakt oss på mail post@norskeklesmerker.no så hjelper vi deg til beste evne, sammen finner vi en løsning.

 

Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at Norskeklesmerker AS kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Norskeklesmerker AS vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.